Thursday, September 17, 2009

tak KeNAL maKa tAk cINta....


Peribahasa yang slalu kita dengar dan agak glamour la jugak...So, kat sini aku introduce la serba sedikit tentang diri aku..nanti korang kate aku nie dari Planet Marikh lak..Alien..hu~..

Watashino namae wa Muhammad Azizol bin Ismail detsu..Aku anak bongsu dari 5 adik beradik..ada 2 0rang abang yang hensem and 2 orang kakak yang cun..balance la tu..ramai betol yang request kakak aku..haha~ ....

Anak bongsu, of course la aku manja dari segi emosi...Mudah menyayangi dan membenci seseorang..Dari segi teori, aku niey tak lah sensitif orangnya..Susah sangat nak sakitkan hati aku..sekebal KuBu A Famosa(tetiba jer)...but, once I get hurt, there's no point to turn back..tragik bunyinya tu..lalala~ stakat niey, tak de la lagi kes camtu...

Aku niey jenis yang open-minded..matang la dari segi pemikiran...Alhamdulillah, dalam idop aku, masalah jarang singgah dalam diriku...kalo ada pon, yang small-matter jer...aku leh handle on my own feet...sebab tu muka aku gembira jer 24 sampai tido...

Seorang yang cerewet sebenarnya....pasal kebersihan, assignment, kekemasan dll...bukan pe, kita cerewet kerana kita inginkan kesempurnaan... Memang betol, manusia itu tidak sempurna..TAPI, jangan jadikannya ALASAN untuk menjadi lebih tidak sempurna...

Sebenarnya, aku suka dengar masalh orang laen..ye lah aku takde problem idop,so dgr yang orang je la...So, sesape yang ada something private to share or tak de orang nak dengar, korang leh luahkan kat aku...telinga aku dah macam telinga gajah nak dengar..especially teman2 dari course aku...i can keep ur secret in my heart...believe in me okay...I'm good listener...

Aku suka baca buku agama and motivasi..suka dengar ceramah..suka berdebat mengenai agama..and suka membuat analisis pasal kehidupan...

Apa kelebihan aku..??Aku seorang yang mudah ketawa dan mudah menangis..ye lah, ada orang, tahu ketawa jer, susah nak nangis...ada orang, nangis je kejenya, susah nak ketawa...cam mangsa tsunami...Adakalanya kita perlu menangis agar kita tahu hidup ini bukan sekadar untuk ketawa..and adakalanya kita perlu ketawa agr kita tahu menilai betapa mahalnya setitis air mata...

Sangat sayang kepada sume teman2 aku..aku niey bukan jenis yg berkira sangat dengan teman2...tak suka tengok diorang sedih sebab nanti aku akan sedey sama...no la...

I love chocolate very much you know...it can drive me crazy...Futhermore, chocolate can give us short-term memory up to 30 percent...So, when you cannot focus at all, try to have some chocolate..okay....

The Figure 1 above shows Collection of My Chocolates in my room...(ayat skema)...lalala

ah..cukup la tu...nak tau lebih, interview jer aku..haha~..dah rasa cam budak sekolah rendah plak nak introduce niey...ye lah kalo ingat balik time skolah rendah...cikgu suruh berdiri..pastu bagitau nama kuat2...pastu cikgu tanya..."Yang blakang, dengar tak?"...kalo tak dengar, kene ulang balik...Lucu kan kalo imbas kembali..?? haha...