Friday, November 13, 2009

:. Patutkah Aku Lari..?? .:

Bismillahirrahmanir rahim...

kadang2 aku merasa kebingungan itu menusuk ke saraf2 neuronku..menggangu oblongataku untuk meyimpan memori secara total..... patutkah aku lari atau terus menghadapi? mgknkah sudah tiada jalan penyelesaian? persengketaan yg berlaku ade titik permulaan.. namun penghujungnya x pasti. bagai tiada jalan penyelesaian. . sikap dingin berterusan.. patutkah aku menjadi mangsa keadaan?
inikah bakal penyelamat ummah? merelakan putusnya silaturrahim. . mudah2an bkn ini yg berlaku di sini.. mengapa sukar utk bermaafan? sdgkan kamu yg banyak menghafal ayat2 al-Quran, biji2 tasbih s'tiaasa di tangan.. aku takut dgn amaran; daripada Abu Bakar r.a. bahawa baginda SAW bersabda yang bermaksud: "Tidak ada dosa yang lebih layak dipercepat hukumannya di dunia, dan apa yang dipersiapkan Allah baginya di akhirat daripada tindakan kezaliman dan memutuskan hubungan silaturrahim" . (Hadith Riwayat Ibnu Majah dan Tarmizi)

mgkn dl kite seperti keluarga.., engkau teman dan engkau segalanya.. terpisahnya kita dgn cara yg agak gelora. mgknkah kepentingan diri itu lbh dr persahabatan? tak mengertikah mereka ttg perasaan?
mengapa ku rasa perasaan ini dipermainkan? kini aku dah x peduli.. engkau hidup engkau, aku hidup aku..ya Allah!! peliharalah aku drpd perasaan membenci.. . moga ukhuwah yg dibina, abadan abada Lillahi Ta'ala.. wallahua'lam. .Semakin aku cuba melupakanmu, semakin kuat cebisan kenangan itu memenuhi benakku.....Ya Allah, aku memerlukan kekuatan....

And I think, even we get close together one day...We cannot be like the past...
I'm sorry ......

I don't deserve to be your best friend..You're just too kind ...Maybe you should get someone who is much much much much much much more better than me... i hope so....