Monday, January 3, 2011

.: SAMBUTAN TAHUN BARU 2011 :.

Boom..Boom..Kebabom!!

diush3x....piu.....tiut....

Erk..bunyi aper tu..?


Tu lah bunyi bunga api diseluruh pepenjuru dunia..meraikan tahun baru 2011...
angka 1.1.11.....begitu cantik dilihat pada pandangan mata..tapi..x de ramai orang plak nak kawin tarikh cantik camnie....? Mungkin tunggu je lah 11.11.2011..mesti ramai...


eh....bukan nak cakap pasal kawin...saya nak cakap pasal sambutan tahun baru ler.....


For my family..it just a good started...Kami dapat wat reunion awal tahun...abangku and kakak ku+abang ipar(pengantin baru) berjaya melaporkan diri di rumah time tahun baru....walopon masing2 kerja jauh dari rumah..kiri..kanan..kiri...kekiriiii..pusing...check..1...2...!


Orang lain duk sibuk pergi ke segala jenis dataran...Dataran Merdeka..Dataran Shahbandar....kami just duk rumah..family time..wehehe~~ .lagi seronok...
For me, hidangan hari nie bertemakan tradisional..makan besar auk.....
Ikan masak asam pedas, kari ayam, ayam masak merah, ikan kerisi goreng, ubi kayu rebus, budu, keropok Terengganu, my mam made cendol(my feveret all da time)..dapat bubur asyura dari jiran..thanks ya...!


2/1/2011....
Tarikh tu sepatutnye balik UTM..tapi entah mengapa..gerak hati aksed me to buy a ticket bus pada 3/1/2011..(sajer nak wat alasan nak cuti lebih la nie)....
Orang laen duk sibuk balik pusat pengajian masing2, kami boleh plak pergi shopping...hehe..
New Mesin Basuh for da New Year..murah rezeki tahun nie ye~......
Family shopping....jalan2 sampai dah larat nak g jalan dah....banyak kedai kat Kuantan yang dah tutup..patutnye time cuti camnie la kedai bukak..sebab orang cuti..nak g beli-belah...Bak kate apek taukeh kedai, " Diorang tu dah kaya..x perlu buka kedai(sila pronounce ala2 Cina)"...

Dinner hari nie bertemakan Western plak....opposite dengan semalam....ada french fries...berpinggan-pinggan...bak kate my sister, satu pinggan nie, aku jer yang habiskan(perli aku makan banyak la tu)..hehe~....chicken nuggets, chocolate ball, cocktail, banana split,ice-cream and roti for supper...pergh..melantak sampai x ingat dunia....masing2 ngantuk awal cz kenyang...
thanks my mam and my sisters for da best meals.....

Kalo boleh, nak jer extend lagi cuti nie....aku mmg seronok kalo bersama family...sebab dari family jer aku dapat kasih sayang yang aku dambakan..they make me happy, smiling, comfortable...caring...laugh....makes me forget all the problems...my biggest sumber kekuatan dan inspirasi.....

Jumpe lagi bulan 2 nanti yer keluargaku tersayang..Alhamdulillah..terima kasih Ya Allah kerna kurniakan aku family yang sakinah...mawaddah..warahmah~~

Ops, lupe lak...yang aku pelik..setiap kali aku balik rumah..setiap kali tu juga kucing aku beranak lagi..anak2 yang comel...productive sungguh kucing aku nie...erk..baby tahun baru ker..?
Kamu jangan nakal ya..haha~

Ho..HO..ho.....Ho...Happy New Year...!!!