Saturday, January 9, 2010

.: Homesick Yang Terubat :.

"Aku Homesick la,"..bagitau aku kepada salah seorang coursemateku...
Hehe..entah kenapa sejak akhir2 niey asyik teringat family, masakan ibu,rumah, kucing2 ku..hehe
perasaan itu menjengah menguasai benak fikiranku...Rasa nak beli ticket balik, tapi too many assignmnets to go...

Kemudian, rinduku terhenti...Ayah saudara aku call.."Zol ada kat ne..?Mak dengan kakak baru sampai Skudai...ajak makan tengahari skali..."...wah, what a suprise..!!
Melonjak-lonjak kegembiraan la aku..Sesungguhnya Allah Maha Mendengar...
Bersiap2 trus g makan tengahari....then...mak aku suruh aku bermalam di rumah pakcik aku....rindu kat aku kot selaku anak bongsu a.ka anak paling manja..haha~
kebesokannaya baru pulang ke universiti untuk wat assignmnet..

oleh kerana mak dan kakak aku ada kat sini selama seminggu, so, tiap2 malamlah kami keluar bersama-sama untuk makan mahupun pergi melawat tempat menarik kat Johor nie...aku sempat mengajak mereka mencuba Nasi Ayam Penyet kat Jalan Pendidikan 3...kat Restoran Bibik...tempat yang selalu aku dan coursemates ku makan...

Hari2 berikutnya, ayah saudara aku belanja kami makan kat Restoran Singgah Selalu di Danga Bay...Well, nice view, nice Restaurant, and very delicous foods...Pe lagi, melantak je la aku kat situ...Sempat juga aku mencuba ABC Special yang gempak, Nasi Goreng Sedap Selalu, Sup Ayam, sate, kacang rebus dan lain2....


Akhirnya, homesick ku terubat..dapat juga wat family gathering..sekejap tapi bermakna...Terima kasih Ya Allah kerana
mendengar bisikan hati ini...

Tapi, aku dapat tahu, ada pulak coursemate aku skrang niey yang homsick plak..hahah...x dapat den nak nolong eh....