Saturday, January 9, 2010

.: Bunga :.

Kenapa dengan bunga..? Aku tengah hangat dilamun cinta ker..? ad secret admire..?ditusuk duri semalu..?haha..bukan la....
Tadi....ada kawan sekolah menengah aku chat dengan aku kat FB....dipanggilnya aku Bunga...

Tetiba teringat memori lama time sekolah menengah dulu..memori daun pisang nyer...
camne nama leh muncul kat dunia niey...

Alkisahnya, dulu time aku form 1 kat Sekolah Menengah Sains Dungun,Terengganu, biasalah...satu dorm tu semua budak2 Form 1... sebelah bilik kami adalah bilik senior Form 4...Kiranya, kami sangat rapat antara Form 1 dengan Form 4...
tiap2 hari lepak sama2....bercerita....mahupun dibuli dek senior kami sama2....sebenarnya, itu lah yang merapatkan hubungan antara kami...

O.K..dulu, aku kat bilik aku jenis yang suka kumpul hiasan yang pelik2.....banyak betol koleksi aku...yang orang lain tak de...Time light off asrama adalah pada pukul 11.45 malam..so, gelap la bilik tu kalo dah light off..takleh nak kemas2 locker or kemas2 baju...So, solutionnya, aku pergilah meninjau-ninjau kat bandar untuk mencari lampu ajaib yang boleh menerangiku tempatku tatkala diselubungi kegelapan..haha

Then, aku terjumpa lah satu lampu nie yang amat menarik perhatian ku...Lampu berbentuk bunga teratai..tetapi ala2 lampu meja sket..So..pe lagi, kalo hati dah suka, setuju aja lah jawabnya..huhu...

Suatu malam tu, tengah2 kemas bilik...ada sorang seniorku datang..Abang Hasrol namanya...ye lah, tetiba tempat aku terang time tempat orang lain gelap....mungkin dia ingin menyiasat dari mana source of light..Then, dia senyum....sambil gaya ala2 berfikir....sebelum dialog tersebut dilontarkan, " Wah, mek bunga sungguh ko nie,"....haha....

Start dari tu, dia selalu aja panggil aku Bunga...time nampak aku jer, trus sebut Bunga..
sampai ada kawan2 aku terikut..sebut bunga..bunga..sampai skrang...huhu~
tapi aku tak kisah....Bunga.....cantik pe nama tu....simbolik kepada kecantikan dan ketenangan...walaupon orang selalu kaitkan bunga dengan feminin...(n_n)