Wednesday, December 9, 2009

:. Merayap-rayap di Bandar Kuantan .:

GAMBAR : MASJID SULTAH HAJI AHMAD SHAH,KUANTAN

Akhirnya,2-3 hari niey, hujan berhenti seketika..maklumlah, skrang Pantai Timur sedang menghadapi Angin Monsun Timur Laut....Cuaca hari niey begitu cerah...cam tau2 jer aku nak gak g jalan2..hihi~


Cam biasalah, kol 9 pagi start kluar rumah...menghirup-hirup udara segar di sana...segar ker..??huh...Argh...nak g mane niey?? nak g nengok orang mancing ikan kat Sungai Kuantan..?? Cam boring la plak..kalo g kat area sane, sakit betol mate aku nanti..orang laki dengan pompuan berkepit tengah dating ramai sangat..pencemaran mata tol...Kalo la aku niey Yang DiPertua Majlis Perbandaran Kuantan, nak je aku wat satu banner khas, besar2 kat situ..tulis
"MALAIKAT MAUT SEDANG MEMERHATIKAN ANDA SUDAHKAH ANDA BERSEDIA "...hehe


Akhirnya, g je la ke Kuantan Parade, tmpat yang slalu aku pergi...Niatnya, nak g shopping baju,kasut,beli kopiah baru sekaligus g bayar broadband aku...Mak aii, skali kedai2 tu sume tak buka lagi...cuti hujan ker taukeh niey..ish...tak pe lah.. Jadi, window shopping je kat situ sampai kol 11.10... Then, pergi ke Restoran Aliff untuk jumpa kawan aku, Izzuddin..budak class aku time skolah menengah lu..ada hal sket...pastu..kol 12 tgh, pergi la Megamall Kuantan...tempat yang golongan remaja slalu lepak and dating and mencari dunia...ish3x...

Kitorang bercadang nak nengok wayang...So, pe lagi..beli je la ticket wayang yang berharga 9 hengget tu..Cite ape ek..?? The Twilight Saga : New Moon....
gambar ditangkap semasa dalam cinema

Ha...skrang nak cite sal movie niey plak...Pendapat aku la, x yah la korang nak beria-ria nengok sequal Twilight niey..x berapa nak best compare dengan yang first tu...Satu jam yang pertama, aku dah menguap 3 kali dah(sempat lagi kire tu :p)..hampir2 tertido...seroiusly...jalan cite dia okay jer..x brape strong...plot yang lambat untuk klimaks...Mula2 tu, kurang aksi..tapi banyak cakap.. duk pot pet pot pet...cam Opera Cina daa..

Kalo bdak2 pompuan, mesti la suka tengok...kan..?kan...??nak2 kat si Jacob tu..si serigala jadian...kenapa dengan Jacob tu..? ah, kalo yang dah nengok,mesti tau jawapannya...

Alice

Dalam cite niey, aku suka nengok lakonan si Alice tu...style, lincah, cool, unique and tersendiri...nak2 time racing car tu...vampire yang pandai berfesyen walau umur dah beratus-ratus tahun...Kalo la dia jadi manusia, aku dah panggil..mak mak mak mak mak mak mak mak mak mak mak mak nenek...!!!


Cite niey more tu love story.. kat end of episode, I realised yang Edward Chulan tu vampire jiwang rupanya..haha~........For me, out of 5 starts, aku bagi 2 bintang jer...huh, mesti kene marah dengan kipas-susah-mati Twilight nanti...~lalala~

Aku suka nengok cite seram sebenarnya...Ingatkan nak nengok cite Santau..x sempat lak..laen kali je la...okay...


So tired today..almost separuh day hang-out....nak tido lak...hu..seronoknya baring atas katil....cau cin cuu......