Tuesday, April 6, 2010

.: APABILA ORANG BELANJA PIZZA, KITA BELASAH JER :.

Telefon.. telefon berbunyi…
Telefon.. kami datang..
Telefon.. telefon berbunyi…
Ada haiwan dalam bahaya.. ada haiwan dalam bahaya…
Ada haiwan dalam bahaya disana..

Wonderpets, wonderpets, kami datang..
Membantu binatang dalam kesusahan ..
Kami tak besar dan kami tak kuat..
Bila bekerjasama kami jadi kuat…
Heyy.. wonderpets.. Yeyyyy

Apa yg penting ,,,kerja sama,,,
Apa yg penting ,,,kerja sama,,,


Intro kat atas tu sebenarnya tak de kaitan pon dengan post kali nie..cuma tetiba rasa nak nyanyi lagu Wonderpet..

Kring3x....bunyi ringtone handsetku memecah kesunyian maya..ku lihat di screen petanda mahu mengenalpasti identiti si pemanggil..Oh, abang Lan rupenye....."Wan(nama manja aku kat rumah :p), Abang Lan nak ajak kluar hari nie...boleh tak..?" begitulah dialog ringkas yang telah berlaku.. Abang Lan tu jiran sebelah rumah aku..bekerja kat UTM sebagai Pegawai Penyelidik di Fakulti Kejuruteraan Elektrik..


So, apalagi..sepantas kilat bersiap..shower, perfume,comb my hair and don't forget to smile..hihi..

First, we went to the Pesta Kovo..register for Streamyx..Yeah..I gotcool stuff as free gift..Then, went to Pizza Hut..Lunch time...So, here are the pictures taken...

Oleh kerana aku nie memang suka interview orang dengan soalan aku, so, aku sempat la interview serba sedikit kepada Abang Lan mengenai penyelidikan...Antara soalannya adalah..

1) Kenapa cost untuk satu penyelidikan tu begitu mahal..??kat mana yang mahalnyer..??

2) Pensyarah or student slalu menghasilkan research or product..then, this kind of thing kemudian disimpan, tidak dikomersialkan..kemudian, cipta lagi sesuatu yang baru...So, bukankah ini satu bentuk pembaziran..??


haha..banyak lagi soalan yang aku tanya..tapi tak nak tulis..takut tepanjang plak entry nie..So, aku perasan Abang Lan senyum jer mendengar pertanyaan aku.. but, o.k lah jawapan yang dia bagi..ada logik jugak....huhuh...


Walau apapon, trima kasih kerana sudi belanja Pizza..Lain kali jom kita g KFC lak..haha~