Monday, September 28, 2009

:. cUti daH haBis lol :................

Pejam celik..pejam celik...pastu pejam lagi....pastu celik balik(bila mau habis daa..)

Cuti dah come to the end..cam baru smalam je aku balik rumah...x pe2....

Ari niey, aku g UTM tumpang jiran sebelah rumah aku..dia keje kat UTM,Fakulti Elektrik...
Bertuah aku masuk UTM Skudai niey...sebab pe..? Dah la kadang2 balik rumah, ayah sedara aku anto...dia jadi Penolong Pendaftar Kanan kat UTM...Pergi UTM lak, dgn jiran..oooo...save budget nampak...

Bertolak dari rumah lebih kurang kol 9 pagi lebih...pastu, singgah kat Endau-Rompin tuk makan tghari...kitorang makan ikan bakar dengan udang pe ntah nama beliau..giler besar udang tu..sekor RM 15 hengget u...besar cam raksaksa gorgon..(mesti korang tak kenal raksaksa gorgon tu ape)..ia adalah sejenis makhluk dalam cite Ultraman..hahah~



Oleh kerana aku tak makan udang, aku tgk je la jiran aku mentedagah udang dan mematah-matahkan sepitnya..sehingga kedengaran bunyi "prap"....kalo lah udang tu idop, mesti beliau berkata, "adoi, sakit la"..hakhak...

jalan nyer jalan..sampai la kat UTM kol 4:50:43...aku record masa ler...naek je kat aras bilik aku, huh..cam dalam cite Wishing Stair la plak..tak de orang..senyap...orang tak datang lagi..


Pastu, aku kemas bilik, pe lagi, tido la sekejap...ngantuk memang tak leh blah...Ye lah, sebelum tu, aku tido kol 4.00 pagi kat rumah...

Pas melantak burger ayam special, about 10:15:28, Zuhdi datang bilik...lepak2 dengan Zuhdi lu..sembang2 aper yang patut...

Haha...Zuhdi, tak pe...rahsia ko aku simpan kemas....Serious meremang bulu roma aku sal ehem2 tu la....dunia dah terbalik kan..haha~...ops,tak leh cite lebih2....;p

ah...ngantuk tahap gaban niey....kol 2.05 pagi, ketika post niey ditype, Hairi, Wan dgn Izzat baru sampai...Norman, Mujahid tak sampai lagi...over lak diorang bercuti..huh, dah macam cuti bersalin dah..dapat anak baru ker...?hua3x...


Tak pelah, aku nak tido dah niey..nak mengharungi hari esok yang penuh dengan perkara baru yang perlu diexplore....
........nite everybody.....konbanwa........alhamdulillah hillazi ahyana ba'dama amatana wailaihinnusyur.........
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............

Friday, September 25, 2009

.:. GoOd or BaD..??? :'


Last night, I watched Berita Dunia, 11 o'clock....Something trigger that makes world take a deep sight of relief...

What is it...? Ouch...Finally, researchers in Thailand say they have made progress in developing a vaccine for AIDS. A six-year trial working with volunteers showed that a combination of drugs reduced the risk of HIV infection.

More than 16,000 Thai men and women took part in the clinical trial of a vaccine to prevent HIV infection and lower the amount of the virus in the blood stream. The trial, the largest the world has seen for an AIDS vaccine, showed a combination of existing drugs reduced the risk of HIV infection by more than 30 percent. It is the first vaccine to reduce infections.

It was sponsored by reseachers of U.S Army...

What's the meaning...?

Okay..I ask you one question..? What mostly cause of HIV infection..?
Random sex, right....? Thus, when the vaccine has discovered, of course, the percentage or cases of random sex will increase...Because why, we have the cure...

And you know what, the highest cases of sexual abusement in this world was reported in U.S.A...
People don't afraid anymore...

However, as I mentioned above, it just reduce 30% infection...Still lower...

You have a good cognitive, so, you think yourself....either it is good or bad.....

Wednesday, September 23, 2009

:. 1 KiSah tEntaNg 'MALAS' :.


Korang mesti slalu merungut kalo ad banyak assignmnet kan..??Ah, banyaknye assignment..malas tol nak buat..Hmm, hujung minggu niey la wat...Malam karang kol 12 pas bangun tido la wat..Tunggu je la sesape siap lu, pastu,copy,edit la...Rasa malas tahap cipan kan korang...?
-aku pon same :p -

Adakah anda seorang yang pemalas? Aku ada satu kisah yang sangat lucu tentang ‘malas’ yg ingin dikongsi…begini ceritanya…

————–

Al-kisah…pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku,

Katanya : “Saya adalah yang paling malas”

Raja pun bertanya : “Apa tahap malas awak?”

Lalu jawab lelaki tersebut :“Kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya”.

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : “Saya lebih malas lagi dari dia tuanku”.

Tuanku pun bertanya kepadanya : “Sampai mana pulak tahap malas awak?”

Maka jawabnya : “Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan”.

Maka raja pun terdiam? Ada juga orang yang macam ni, katanya dalam hati.

Tiba-tiba, tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:

“Saya adalah yang paling malas tuanku”.

Raja pun bertanya, : “Haa bagaimana pula tahap kemalasan awak?”

Budak itu pun menjawab dengan selambanya: “NAK CITER PUN MALAS DAA…”

kwang… kwang… kwang


The moral of the story is, MALAS pembantut kejayaan! Jadi, jangan jadi pemalas kalau nak berjaya....Tapi, time makan, RAJIN lak kan..tak pernah miss..renungkan....

Tuesday, September 22, 2009

:. NaTuRaL bEautY .:



HiHi~ (n_n) ....Hello there..This is one of my favourite photos from my collection...Actually it was taken during our Geospatial Survival Camp in Lanchang, Pahang..Yes..The place where you can find crystal clear river water flows near your campsite..so calm~

Okay, back to the topic...What's so special regarding this photo?haha...All of the boyz look so hot right? With the hairstyle,facial expression and macho, especially the one who is in yellow sweater..ops..hua3x....

Zuhdi without his spectacles..Hairi was staring 'tudung labuh' gurlz... Me, showing my white teeth :p and Nublis with his pamper face...


I tell you the hidden secret, all of us( including fasilitators) didn't take any bath yet..ho~ didn't apply any make-up and some touch-up..but still looks dangerous....Dat's what we call it as....

N.A.T.U.R.A.L B.E.A.U.T.Y .....anybody got jealous...??? :p

Monday, September 21, 2009

:. HePi eiD mUbaRaK :.


SAlam Lebaran minal ‘aidin wal faizin

mohon dedaunan kemaafan..

dek segala kekurangan diri..

keterlanjuran bahasa..kekhilafan pndgn.. kekerasan tatabahasa.

raikan bersama bulan keMENANgan SYAWAL dengan insan tersayang!

berhati-hati pabila memandu pulang ke kg...

salam raya untuk perantau ;) jgn sedih2 ekk ;)

perjuangan yg belum selesai.. teruskan derapan menongkah kejayaan!!

ha.. mkn jgn over!! berhenti makan sebelum kenyang..hehee.. ;)

hepi eid.Taqobalallahu Minnaa wa Minkum..

min almukhlisoh siMpLe-sHida =D
---------------<@
`prAy hArd+wOrk sMart`
> tHink out of tHe bOx <
...bAraKaLLahu fik...
min ..:: siMpLe-G.I JOE::..("_)